Svět internetu je obrovský. Aby se mezi ohromným množstvím odkazů ten váš neztratil, je nutné pro to něco udělat. A právě v tuto chvíli se dostáváme ke dvěma pojmům. Search engine optimalization (SEO) a Search engine Marketing (SEM). Pokud umíte trochu anglicky, pak jste si již jistě přeložili, že první pojem je v překladu optimalizace vyhledávání a druhý marketing vyhledávání na internetu. Pokud chcete váš projekt zviditelnit, pak jsou pro vás určeny tyto pojmy oba. Jaký je rozdíl mezi SEO a SEM seolight.cz? Co konkrétně znamenají?
SEO je ten známější pojem. Jedná nevlastně o úkony, které je nutné učinit v určitém sledu, aby se vaše stránka nacházela na prvních místech ve vyhledávání. Optimalizace webu pro vyhledávače však není zrovna jednoduchá, jedná se o poměrně časově náročnou záležitost, která vyžaduje úpravy webu, vytvoření dostatku zpětných odkazů, které však dávají smysl, vytvoření klíčových slov a tak dále. Pokud se vám optimalizace povede, pak nebudete litovat, jedná se totiž ? o dlouhodobě udržitelný způsob jak udržet web na dobrých místech ve vyhledávání.
SEM má stejný cíl jako předchozí pojem, avšak je realizován pomocí reklam, které se zobrazují třeba v prohlížečích či jinde na PC. Zaručeně vám přivede nové zákazníky, avšak je mnohem dražší než první případ. Webová stránka sice půjde vidět hned od začátku ale za cenu vašeho sponzorování reklam.
Nejlepší je zvolit si kombinací obou technik, které za vás provedou odborníci. Ti zvolí nejlepší kombinaci obou technik tak, abyste byli vždy krok před vašimi konkurenty. Nejjednodušší je oslovit jednu z kvalitních firem zaměřených na tyto techniky, které vám váš web nejen optimalizují, ale zvolí i nejlepší formu reklamy, aby pro vás nebyla natolik drahá. Samozřejmě se můžete do optimalizace pustit i sami, avšak bez znalostí metody si s tím sami těžko poradíte, a když ano, zabere vám to tolik času, že se naprosto nevyplatí.