Internet je stále ještě mladá technologie, která se kvapem vyvíjí. Slouží nejen pro zábavu a pro odreagování od práce, ale i k práci samotné. Například díky této mezinárodní síti mohou mezi sebou komunikovat uživatelé počítačů a vyměňovat si tak informace nezbytné pro rozvoj jejich vlastní činnosti. Mnohdy se jedná o sdílení mnohaleté práce a poznatků z vlastního výzkumu ať již amatérského, nebo profesionálního. Internet má proto obrovský potenciál stát se prospěšným pro mnoho lidí (a to nejen teoretiků).
Weby jsou plné různých rad, co a jak vyrobit. Člověk tak může být inspirován jiným člověkem z jiného koutu světa. Tato síť se tak stává jednou ze základních studnicí moudrosti pro nemalý počet obyvatel planety. Mnoho lidí si dokonce našlo způsob, jak si přes Internet přivydělat. A ať již to jsou podvody, které stejně nakonec svým vynálezcům neprospějí, nebo se jedná o poctivou práci, lidstvo dostává novou příležitost, jak mezi sebou komunikovat a ještě si tím vydělat na živobytí.
Je to někdy až zarážející, na čem všem lze vyzískat potřebné peníze pro obživu, ale vždy je možnost zajistit živobytí prostřednictvím Internetu závislá pouze na lidech, kteří nás budou podporovat. Pokud za naší prací neuvidí smysl dostatečné množství lidí, přestane nás práce nejen živit, ale i bavit.
Největší zisk, kterého lze na internetu dosáhnout, je ten ze všudypřítomné reklamy, bez které by asi nemohl ani fungovat jako prostředek masové komunikace s tak velkou popularitou, protože by nebyly finance na jeho rozvoj. Tyto reklamy jsou velice přizpůsobivé a mnohdy nám dokáží nabídnout i to, o co máme zájem. Ale často jen „otravují“ při běžném pročítání obsahu webových stránek.
Každopádně záleží na nás, jak reklamu pochopíme. Já myslím, že se jedná o malá, více či méně umně, vytvořená díla, která lze obdivovat, nebo se nad nimi horšit. Jejich smyslem je přilákat pozornost na nějaký produkt nebo stránky, kde lze něco koupit. Ale reklamy nemusíme brát jako nutné zlo. Můžeme obdivovat jejich důmysl i propracování, přesto si nemusíme nabízené zboží kupovat. Vždy totiž záleží na nás jako na potenciálních klientech, jestli se staneme klienty skutečnými. A když nám služba nevyhovuje, nemusíme ji požadovat.